czwartek, 17 maja 2012

Lady Bug prezentuje świetny kursik !

Sezon komunijny w pełni! Wiedząc, że nie każdy przepada za tworzeniem w tej tematyce przedstawiam kurs na książeczkę- biblię, którą możemy uczynić głównym elementem naszej komunijnej pracy. Do dzieła!

1. Do wykonania biblii potrzebujemy:
- biały karton A4 - na strony
- papier scrapowy o wymiarach 5,5 x 10 cm - na okładkę - ja użyłam papierów z kolekcji Lekcja Miłości 
- klej, nożyczki, bigownicę lub wypisany długopis (do zaznaczania linii zagięć)
- kwiatek, krzyżyk, ćwiek, sznureczek lub tasiemka- do ozdobienia




2. Z kartonu A4 tniemy pasek o szerokości 5 cm, tnąc papier po jego długości





3. Otrzymany pasek bigujemy co 4,5 cm - tak aby otrzymać "strony" 4,5 na 5 cm






4. Składamy pasek w powstałych zagięciach, raz w jedną, raz w drugą stronę - aby uzyskać harmonijkę.





5. Czas na okładkę. Na kawałku kolorowego papieru o wymiarach 5,5 x 10 cm zaznaczamy linie w takich odstępach jak na zdjęciu:



6. Mamy już strony i okładkę. Przyklejamy więc strony do okładek...




7. ... i mamy gotową książeczkę. Będzie się ona otwierać mocniej i słabiej- w zależności od tego jak mocno zagniemy strony i okładkę.




8. Książeczkę/biblię ozdabiamy wg własnego uznania - ja użyłam sznureczka aby całość książki nie otwierała się zbyt mocno- oraz nakleiłam kwiatuszki i serduszka. 




gotowe!

Taką biblią możemy ozdobić wnętrze pamiątkowego pudełka komunijnego tak jak zrobiłam to TUTAJ- link:http://scrapbutikblog.blogspot.com/2012/05/komunijnie-inspiruje-lady-bug.html Możemy także ozdobić książeczkę literkami, małym zdjęciem lub szydełkowym kwiatem  - i wykorzystać jako element ozdobny kartki dla książkowego mola - możliwości wiele, kurs jeden - korzystając z niego- podlinkujcie do tego posta!


Linki do sklepu:





2 komentarze: